پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183551
شرط بازگشت رونق به اقتصاد چيست؟
تاریخ انتشار : 1394/08/18 13:17:46
نمایش : 981
معاون اشتغال وزارت کار از پرداخت تسهيلات ۵۰۰ ميليون تا يک ميليارد ريالي به طرح‌هاي کارآفريني از طريق برخي نهادهاي حمايتي خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسن طائي، رونق اقتصادي کشور را نيازمند ايجاد ارتباط بين دانشگاه و بازار کار دانست و گفت: امروز سرمايه گذاري براي رونق اقتصادي را بايد با بها دادن به دانشگاه کارآفرين پيگيري کنيم.

معاون اشتغال وزارت کار اظهارداشت: تاکنون در دانشگاه هاي کشور زمان فقط براي آموزش و پژوهش ديده شده و به مقوله کاربردي آن توجه نشده است. امروز دانشگاه کارآفرين را به جهتي بايد سوق داد که دستگاهي موثر براي ثروت آفريني در جامعه شود.

وي با بيان اينکه سهم اقتصاد ايران رقم ۴۰۰ ميليارد دلار در برابر ۷۵ تريليون دلار دنيا است افزود: اين درآمد نشان مي دهد ظرفيت جذب سرمايه در کشور ما پايين بوده که علل مختلفي دارد که از جمله مي توان به مشکل در نظام يادگيري و نوآوري اشاره کرد.

طائي بر ايجاد مراکز خدمات شغلي در دانشگاه هاي کشور تاکيد کرد و گفت: داشتن اين مرکز باعث تقويت ارتباط صنعت و دانشگاه خواهد شد. اين مقام مسئول در وزارت کار خواستار اختصاص روزي از سال به نام کارآفريني در دانشگاه شد و گفت: اين اقدام باعث خواهد شد تا دانشجو بيشتر از گذشته با مقوله کارآفريني آشنا شده و جايگاه خود را براي ايجاد فرصت شغلي پيدا کند.

معاون اشتغال وزارت کار درباره اينکه حمايتي براي ايجاد کارآفريني ديده نمي شود، گفت: اکنون ۱۰ نهاد خُرد در کشور از کساني که به دنبال کارآفريني در رشته هاي مختلف هستند، متناسب با طرح ارائه شده، حمايت مالي مي کنند.

وي از دانش آموختگان نيازمند به حمايت مالي خواست طرح هاي کارآفريني خود را براي حمايت اين نهادهاي خُرد حامي کارآفريني ارائه و از مزاياي آنها استفاده کنند. براي دريافت تسهيلات بانکي تا ۵۰۰ ميليون ريال در استان ها و براي بيش از ۵۰۰ تا يک ميليارد ريال بايد از طريق مرکز پيگيري شود.


مرجع : مهر
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html